Marketing a predaj sú jednou z najdôležitejších zložiek prežitia firmy na trhu. Zatiaľ čo obe sú na sebe závislé, veľa ľudí si mýli marketing s predajom a naopak, čo je veľká chyba. Marketing zahŕňa navrhovanie produktu podľa potrieb trhu a zákazníkov, propagáciu produktu prostredníctvom reklamy a pod. a nastavenie konkurencieschopnej ceny produktu. Marketing je platforma, ktorá riadi predaj. Zatiaľ čo na druhej strane proces predaja je to, čo robíte, aby ste úspešne predali produkt a získali zmluvu. Predaj a marketing spolu sú súčasťou predaja a jedno bez druhého sa nezaobíde. Možno ich nazvať aj aktivitami. Úspech podnikania je rozhodujúci pre úspech týchto dvoch dôležitých činností.
Marketing je chrbtovou kosťou budúcnosti spoločnosti a odrazovým mostíkom pre predaj. Zatiaľ čo marketingový proces zahŕňa dizajn produktu, reklamu atď., proces predaja je vykonaním všetkého úsilia, ktoré zahŕňa priamu interakciu s klientom buď prostredníctvom osobného stretnutia, studených hovorov alebo vytvárania sietí. Ale medzi nimi vždy existuje neustála rivalita, pričom jeden si nárokuje dominanciu nad druhým. Ľudia z marketingu hovoria, že majú navrch, pretože si myslia, že sú to oni, kto navrhuje produkty, stanovuje stratégiu a tiež vyvíja nástroje nevyhnutné pre predaj. Hovorí sa, že predaj je výsledkom marketingu, a preto by sa mal riadiť jeho pokynmi. Predajcovia nemusia súhlasiť s týmto názorom a môžu byť úplne opačného názoru. Myslia si, že sú to predajcovia, ktorí skutočne predávajú produkt a prinášajú peniaze do podnikania.
Mnohí odborníci sa však domnievajú, že marketing by mal medzi nimi zohrávať kľúčovú úlohu. Úspešná marketingová kampaň uľahčuje predaj a núti ľudí veriť, že v skutočnosti sú to predajcovia, ktorí sú dominantnými lídrami. Najdôležitejšou úlohou marketingového oddelenia je vytvárať príležitosti pre obchodné oddelenie. Marketing riadi predaj a predaj vedie k úspechu spoločností. Marketing je ako životná podpora predaja, ktorá neustále podporuje obchodné oddelenie a umožňuje mu úspešne dodať konečný produkt. Nemali by existovať preteky o získanie nadvlády nad iným oddelením, ale preteky o získanie trhu a spolupráce zákazníkov.
Mnoho podnikov kombinuje predaj a marketing, ale v skutočnosti majú odlišné ciele. Kým obchodné oddelenie má záujem splniť požiadavky toho, čo zákazník požadoval, marketingové oddelenie je v skutočnosti zaneprázdnené štúdiom toho, čo si trh vyžaduje. Cieľom marketingového oddelenia je predvídať, ako sa bude trh v budúcnosti formovať. Mali by si predstaviť, že ich produkt bude vyhovovať potrebám trhu na niekoľko nasledujúcich rokov a byť pripravený urobiť príslušné zmeny dizajnu vo svojom produkte.
Je veľmi dôležité, aby spoločnosť dobre integrovala svoje obchodné a marketingové oddelenie. Práve správna integrácia týchto dvoch dôležitých subjektov poháňa rast spoločnosti. S predajcami by sa nemalo zaobchádzať len ako s vyberačmi peňazí. Každé oddelenie má svoju úlohu a malo by ísť ruka v ruke pri predaji produktu spoločnosti a malo by byť najdôležitejším kritériom.